Västra Sallerup

I lövsprickningens tid går arbetena i Västra Sallerups kyrka i Eslöv mot sitt slut. Sedan årsskiftet har en omfattande restaurering och konservering av interiören pågått.

Rengöring med Nanorestore Gels®

Arbetet i Hofterup kyrkas kor och absid beräknas vara klart till 1:a advent.Kom gärna förbi på gudstjänsten då Ingrid och Hanna berättar om målningarnas historia och konserveringsarbetet.

Gels in Conservation London

Över 500 deltagare från världens olika hörn samlades på Emanuel Center i Westminister i London och följde ett gediget program med föredrag och posterpresentationer. Skånes Målerikonservatorer deltog i denna konferens med en artikel i den omfattande publikationen och med presentation av en poster.

Gels in Conservation, London 16-18 oktober 2017

Inför vår presentation av rengöring av känsliga kalkmålningar med skonsamma geler genomför vi tester i Everlövs kyrka.

Torups slott

I september månad kallades vi in av Henrik Nilsson Byggnadsvård för att hjälpa till med rengöring och stabilisering av den norra fasaden på Torups slott utanför Malmö. Slottet ägs av Malmö stad och ligger vackert beläget i den mycket populära Bokskogen.

Återförsäljare av Nanorestore®

Vi är glada att bli exklusiva återförsäljare av Nanorestore® i Skandinavien.